piątek, 24 kwietnia 2009

Objawy ciąży

Niektóre charakterystyczne objawy występują na pewno, inne nie:

  • Brak miesiączki w spodziewanym terminie - w czasie ciąży błona śluzowa macicy nie złuszcza się. Czasem w pierwszym miesiącu ciąży może wystąpić niewielkie plamienie w terminie spodziewanej miesiączki lub podczas zagnieżdżania się blastocysty.
  • Powiększone piersi - piersi stają się nabrzmiałe i bardzo wrażliwe na dotyk (kilka dni po zapłodnieniu)
  • Wrażliwość na zapachy - to skutek zmian hormonalnych, jednak nie zawsze występuje. Należy unikać drażliwych zapachów i cierpliwie czekać aż minie ta nadwrażliwość.
  • Apetyt luba awersja do niektórych potraw - mogą się zmienić Twoje upodobania smakowe. Jedz to, na co masz ochotę i pamiętaj żeby odżywiać się zdrowo.(pierwszy trymestr)
  • Nudności - pojawiają się u prawie 50% kobiet. Najczęściej występują rano, zaraz po wstaniu. Dobrym sposobem jest zjedzenie czegoś lekkiego jeszcze w łóżku. (2-8 tygodni po zapłodnieniu)
Inne objawy:
  • podwyższona temperatura (powyżej 37 stopni) utrzymująca się około 2-3 tygodnie po owulacji (wczesna ciąża)
  • Bóle jak przy miesiączce - wczesna ciąża
  • Objawy "grypowe" - wczesna ciąża
  • częstsze oddawanie moczu - 6-8 tygodni po zapłodnieniu
  • częste zawroty głowy i omdlenia (pierwszy trymestr)
  • zmęczenie, drażliwość, nadpobudliwość
  • zwiększenie potrzeby snu w pierwszych tygodniach
  • zaparcia - (pierwszy trymestr ciąży)
  • u kobiet palących - niechęć do palenia (pierwszy trymestr ciąży)
  • rozpulchnienie macicy i szyjki - 2-8 tygodni po zapłodnieniu
  • zmiana zabarwienia błony śluzowej pochwy (pierwszy trymestr)

2 komentarze:

  1. Ja czułam się dokładnie tak, jakbym miała dostać okres, ale już wcześniej wiedziałam, że jestem w ciąży, bo odczułam silny ból kilka dni po owulacji (zagnieżdżenie). A jak było u Was?

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też było podobnie - wiedziałam o ciąży jeszcze przed testem, bo utrzymywała się podwyższona temperatura cały czas. A potem jeden test i słabiutka, ledwie widoczna kreska. Na dygi dzień zdobiłam beteHCG i już byłam pewna :) Po trzech dniach drugi test i śliczna, wyraźna kreska :)

    OdpowiedzUsuń